Siemens TW86103

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TW86103 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

remona020 17-02-2015
Geschreven voor: Siemens TW86103

oogt inderdaad wat groot. maar er kan ook veel water in.
al vraag ik me nu wel af of ik dat nou nodig heb, tenslotte zet ik per keer thee drinken het apparaat opnieuw aan.
maar het is een prima apparaat. het piepje als het water gekookt is werkt prettig. gaat gelukkig maar 1 keer.
snel, niet heel luidruchtig.

misdie 28-08-2014
Geschreven voor: Siemens TW86103

excellent waterkoker, gemakkelijk bediening, temperatuur keuze.
prijs kwaliteit uitstekend. bij het bereiken van kookpunt hoort je een sijntje.

basti75 09-08-2014
Geschreven voor: Siemens TW86103

Oogt een beetje groot, maar verder een perfecte waterkoker. Zeer snel, redelijk stil en fijne opties.

Lindaa79 29-03-2014
Geschreven voor: Siemens TW86103

Bij het uitkoken met azijn van de oude waterkoker kwam de azijn naar boven (bijna overkoken). De oude waterkoker leek steeds moeizamer af te slaan koken duurde veel te lang.

Deze waterkoker echter daar doe ik voor 2 personen aan water in en binnen 1 of 2 minuten hoor je hem piepen want dan is hij op 100 graden. Handig is dat je hem ook op een lagere temperatuur kan instellen bijv bij thee die beter op een lagere temperatuur gemaakt kan worden. Zelf alleen nog 100 graden gebruikt. Makkelijk is ook dat je hem in kan stellen zodat het water ook op temperatuur wordt gehouden.

Het enige minpunt is misschien het degelijk uitziende deksel met de knop erop om hem open te doen, waterkoker gaat niet helemaal open bij het water er in schenken. Dit is geen probleem bij het water er in doen, maar dit maakt dat de waterkoker misschien lastiger schoon te maken is. Maar hij zit degelijk in elkaar en ziet er degelijk uit dus ik verwacht wel veel van de duurzaamheid

Omdat hij zo snel klaar is kook ik ook vaak water wat ik dan in een pannetje met eieren doe zodat ik al kokend water heb en de eieren ook echt binnen 10 minuten goed gekookt zijn. Hetzelfde kun je doen om een stuk sneller aardappels te kunnen koken....

Nick Goossens 06-01-2012
Geschreven voor: Siemens TW86103

2 weken in mijn bezit. En tot nu toe een heerlijk apparaat.

De oude (een Princess RVS waterkoker) maakte zoveel herrie, dat ik de tv harder moest zetten en daarnaast sprong elke keer tijdens het opwarmen het klepje vanzelf open.

In mijn zoektocht naar een stiller en meer solide apparaat kwam ik bij deze uit. Hij is inderdaad erg stil, veel sneller en voelt vele malen steviger aan. Vanwege de goede isolatie, wordt hij aan de buitenkant niet erg warm. De extra opties, zoals het instellen van het aantal graden celsius en het warmhouden van het water (+/- 30 min), zijn een prettige bijkomstigheid en gebruik ik dan ook regelmatig.

De duurzaamheid moet ik natuurlijk nog afwachten, maar na jarenlange ervaring met Siemens keukenapparatuur, verwacht ik er veel goeds van!

sbalk 13-07-2011
Geschreven voor: Siemens TW86103

Vandaag gekocht, voelt erg solide aan. Is snel en schenkt prettig.

Deze koker kan ingesteld worden op verschillende temperaturen (70°C, 80°C, 90°C, 100°C) ingesteld worden. Tijdens opwarmen zie je ook hoe heet het water is, althans het lampje bij bovenstaande temperaturen gaat branden.

De minimum hoeveelheid is 250 cl, goed voor een kop dus. Je kookt nooit teveel water.
Duurzaamheid, daar kan ik nog niks over zeggen, maar het voelt goed.